28 augusti 2011

Hösten är HÄR!  Luften har äntligen blivit hög och klar...Skogen bjuder på svamp och annat gott.
Färgerna börjar gå i gult och guld utomhus.
Denna gräshoppa spatserade på vår husvägg häromdagen. Stor var den!
Getterna börjar åter bli brunstiga....fnyser och frustar. Deras gamla gula päls har skavts av för en "bländande" vit som snart åter kommer att bli gul...av deras egen urin som dom förser den med. Allt för att göra sig till för flickorna...som tyvärr inte finns häromkring. Inte alltid lätt att vara getabock.
...ibland kan det vara skönt att bara krypa till kojs......
Själv njuter jag lite inredningslektyr då jag kryper till kojs.
Det är alltid lika roligt att ta del av andras inredningsbilder och tips.
Har även hängt en del i mattan i sommar. Här med min "äntligen" färdiga kudde jag skulle sy av tavlan jag köpte förrut. Minns ni!?
Hittade äntligen samma bild som min mormor hade på en kruka i sitt sovrumsfönster...Krukan gick sönder men mitt minne av bilden avtog inte, så hittade jag denna i en loppis affär i Arboga....och nu hänger denna i mitt sovrum.
En del av vårt sovrum...denna byrå har varit grön men är numera vit. Min farmors gamla. Hellre gammalt med historia!!
Ikoner har alltid tilltalat mig...det är något visst med dom. Tycker om färgsättningarna och bilderna är små konstverk i sig.
Skogspromenader är också ett tidsfördriv som är välbehövligt ibland. Hunden upptäcker gärna nya dofter..och upplevelser....ibland även en hare att jaga runt en stund...
Rosorna från rabatten får ibland ge lite fägring i en vas på altanen. Denna prickiga var lite extra kul.
Måste erkänna att mitt trädgårdsarbete varit väldigt skralt denna sommar. Lovar att bättra mig inför nästa sommarsäsong...hm!
Även rens kan vara vackert att titta på....rabattstädning.....
Pelargonerna sjunger nog på sista refrängen nu.....
Snäckorna från förra sommarens strandletande förgyller fortfarande!
Regn och åska hör sommaren till, inatt hade vi ett riktigt blixt och dunderväder!!!
...och häromkvällen sken solen fast det regnade......
Även vi äger ett par anskrämliga plaststolar....men på håll kan man ju tycka de duger....
Anna Thide`gör inte bara härlig keramik...här visar hon prov på sina fina ullkappor med broderier som gör alla kappor olika. De kommer så småningom att finnas på hennes hemsida. Här gjorde hon ett litet fotopotputteri med hjälp av våra getter Balder och Malte. Deras första fotomodellsjobb!
Mycket blommor och djur blidde det denna gång. Kakfat har det inte blivit mycket av sista tiden. Mitt senaste "alster" gjordes av en glasljusstake och silverskål...som blev en ganska fin blompidestal...bild kommer i ett senare inlägg.
Nu ska jag inte uppta er tid mera idag. Dax att sova snart.....Imorgon en ny vecka.....barnen ska ut på nya äventyr...ena dottern Maria har börjat Textil Design på Åsa Folkhögskola...
Cecilia börjar sitt tredje år på Ekologisk Naturbruk i Järna
och sonen åker snart till Göteborg för att vidga sina vyer...
Kvar blir jag och mannen och yngsta dottern.....skola......jobb........och vardag.
Efter huset fullt...dagar blir det snart tyst och tomt igen.....nästan....Älskar livet!!!♥....och min familj!!!
Ha det gott alla !!! Vi ses!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0