Jan. 16, 2011

  Det är såna här vackra saker man själv blir så inspirerad av.



16 januari 2011.

Hej alla människor nu är det ett tag sen sist. Julen har farit förbi....ja tiden går ju så himla snabbt.
Men nu är vardagen här igen, och man är sugen att skapa lite.....

Kakfatet ovan hittade jag på en engelsk sida....så underbart vackert!♥

Mitt kakfatsskapande har legat i träda....men nu har min lust återfunnit sig.

Har gjort tre stycken häromdagen.


  16 januari 2011♥    Åter ett nytt år har börjat. Några kakfat har det blivit. När alla julhelger är förbi blir man sugen att skapa igen.

 

Bilderna är inte de bästa....men hoppas ni får en bild av fatet ändå.

Svart och vitt är väldigt tacksamt att arbeta med.

Har fått en förkärlek till nästan kitchiga detaljer....såsom rosor och ska nog toppa faten med djur framöver.

 

 

Dessa två "skapelser" är söta i verkligheten. Med små chokladpraliner på ♥ eller små kakor ♥.

 

http://www.lillakamomilla.blogspot.com/  ...

Denna blogg vill jag slå ett slag för..denna finlandssvenska kvinna som delar med sig av sitt hem och skapande.
Så inspirerande.

Det är sådana bloggar man kikar på när man vill bli inspirerad...♥



Även denna affär är ett måste om ni har vägarna förbi Katrineholm..♥ Boheme Måleriboden ab..som ligger centralt på Hantverkaregatan 3.

Finns även på Facebook  Bohem Måleriboden ab


Äntligen har det börjat töa och de tjocka snölagren ger vika.....En liten föraning om en vår ...som väl lär vänta på sig.....men





Även varelser i min närhet får mig att må bra....Som våra kära getabockar Malte och Balder.
De har för övrigt en egen blogg :  baldershage.blogg.se
Den är något ouppdaterad...hm...men finns många fina bilder för den getintresserade..fniss.♥






Äppelupphöjande



Ett litet minne sedan i somras.....www.tårtfia.se bidrog med goda cupcakes...under en helg med Loppis och Konstrunda i Kungsör. Grannen och vännen Anna Thidé visade sina fina keramikhästar m.m. På hennes hemsida.
kan ni titta mera.








Avslutar denna kväll med ännu ett vackert kakfat....som man önskade man själv gjort.......Nu vill familjen se tv i fred....jag sitter nämligen mitt i vardagsrummet....På återseende.

Kommentarer
Postat av: Sussie

Nu har jag kikat runt :))

2011-01-16 @ 20:51:12
URL: http://www.santa-hojbo.zoomin.se
Postat av: Kakfatsmakaren



Vad kul Sussie...tack för titten,,Kjam!

2011-01-17 @ 08:26:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0