Vårens ankomst ♥

20 mars 2011

Våren är här nu... ♥ Fåglarna ropar över skogen....Flyplanen börjar låta....över nejden...Getterna vistas mer utomhus än i sitt lilla hus.

ÄNTLIGEN...

Själv har jag ont i rumpan...halkade ordentligt..igen....i en liten oansenlig backe....men det var rena isgatan under snötäcket som föll häromdagen.



En bild som kan få många olika tankar att snurra......Vackert....men ändå ......Verkligheten är närvarande.....även om vi har ett långt avstånd emellan.

Marietta  i bloggen http://www.sweetoldvintage.blogspot.com/ ..skrev så fint om hur de tänker sig sin pensionering....Att stanna hemma på sin gård och njuta av den istället för att resa kors och tvärs över jorden......Home sweet home ♥ något flera säkert funderar över dessa oroliga dagar..

Den som njuter av det lilla, slipper oftast bli så besviken....

Idag blir det familjemiddag med barnen.....blir inte så ofta då de har fullt upp med sitt. Men idag ska vi samlas och äta gott.

Mat har genomsyrat denna helg och städning.! Ett nödvändigt ont....men inhandlat en ärtgrön svabb som nog livar upp lite i vårstädningen.

Mannen har skurat det vita på öppna spisen efter sotarens besök....det är ännu ett vårtecken!



Våren kan se olika ut i allas ögon....När världen omkring oss är orolig är det skönt att drömma sig bort i vackra och overkliga bilder....denna söta hittade jag och kan tycka om även om den egentligen väl är för barn. Men hur det än är har ju en vuxen skapat den...och säkerligen fått ut något av det oxå...



Barndomen ....då fantasin
och oskulden fortfarande inte fått så många törnar.....förhoppningsvis..♥



Nu får vi snart snart börja påta i jorden igen......köpa till lite nytt men det bästa är ju om man kan dela med sig till varandra av skott från sina favoritblommor.
Nu måste jag kila....ska njuta av solen en stund innan jag börjar med dagen middag.
Trevligt avslut på denna helg.  ....och välkomna tillbaka....Roligt att ni tittar in.....skriv gärna nåt litet så jag ser att jag haft besök...Kramar i massor....solstrålar i massor!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0