Sommaren är här!!

25 april 2011.
En helt fantastisk påskhelg ligger snart bakom oss.
Sol och åter sol!
Mat och åter mat.
Godis och åter godis.
Men faktiskt en långpromenad också.
I trädgården har det fullkomligt exploderat.
vitsippor
vitsippa
Vitsippor, blåsippor...och allt grönt som plötsligt färglägger våra gräsmattor.
penseer
penseer och betong..
Mina första vårblommor inköpta...två ynka Pensee`r som fick pryda mina betongalster från förra året.
Det är en mycket rolig hobby att skapa i betong...Sommarens projekt blir att gjuta plattor med hjälp av mönstrade plastmattor för dörr....
Tog en långpromenad runt vår by ca 7 km....hoppades se Hägrana men de ville inte visa sig..Däremot flög det 12 stycken över vår tomt dagen efter.Vackra fåglar!!
påsktuppar
Påsklunch hos mina föräldrar....Mammas tuppsamling...och hön- oxå ...
Kl 13.00 närmare bestämt...Solen sken och vi satt ute på deras veranda efter maten och njöt av Arboga-ån
och den vackra utsikten....
Botaniserade lite bland mammas gamla fina saker efter min mormor och förevigade dem med kameran.
hittade även ett av mina egna
Vår hund Ikaros botaniserade ute i mammas trädgård istället....
Min docka fick mig att minnas barndomen igen.....likaså....en av mina första klänningar...
Det här var utsikten från mitt rum i 7 år ca tills man flyttade hemifrån...
En av mormors alla väskor.......och bara en till.....
Men nu för tiden är man ju aldrig ute och fingår.....Man stressar mellan bilen ...ICA......hemmet...jobbet....
Men hur det än är har vi iallafall haft en underbart solig påsk 2011.....
Avslutar med en fin bild tagen av min 11 åriga dotter.....
Glad fortsättning....!!♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0