Förkylningar och snöflingor...15 febr. 2011

Snö och åter snö...Dottern ligger febrig framför tv.n. Vi missade ett tandläkarbesök och fick "böta" 100 kronor...men vad tusan!
Har arbetat hela dagen och fortsatte utomhus när jag kom hem....lite "get"-göra. Hö och halm till våra getabockar.
Månen lyste upp i kvällsmörkret.....två älgar ........katter och hundar...(grannens tittade förbi...) Här på landet tar djuren sina egna små lovar.....
Här vårt hem i dagsljus.....Härligt med blå himmel!
Plötsligt har jag fått sån energi av att börja arbeta igen.....så skönt att inte vara helt slut när man väl sätter sig....
Kan det bero på AloeVera juicen jag börjat dricka.....man vet aldrig.....
Mitt nattduksbord med en salig blandning...den plastiga ängeln...men som är en kär ägodel då jag fått den av min numera 17 åriga dotter.....för många år sedan..när hon köpte en av sina första presenter själv till mig!
Lampan jag köpte på Loppis nere vid Svarthälls gård för oxå....flera år sedan. Gården där en gång Nils Dardel bodde..en kort period av sitt liv.
Mitt andra nattduksbord....som jag målade först och prydde med söta fåglar...från en fågelbok...
rosen-skålen för smycken....tycker mycket om fatet den är gjord av....Rosa "kitschiga glasfåglar som bildar ett
♥ när de står mittemot varandra....(efter mannens mamma)....Får för mig att de bringar tur i äktenskapet....Feng shui...2 av varje...
Avslutar med lite snöiga bilder från helgen som var så skön!! Ha det gott!
Vår fina Sebastian och jag sänder en solig hälsning♥♥♥ så här dagen efter Alla ♥♥-ns dag.

Kommentarer
Postat av: Marietta

Trying out the new translater and it worked great... Wishes sent your way for a lovely day...

2011-03-13 @ 16:42:09
URL: http://sweetoldvintage.blogspot.com
Postat av: Ann Lofgren...kakfatsmakaren...

Thanks Marietta...the same to you!!♥

2011-03-13 @ 17:08:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0