Loppisfynd....!!!! 18 februari...2011...

Åh, en rolig dag till ända.....Vart på Loppis och gjort fynd!!
Vilken tur att man kan vara glad för det lilla.
Mannen var med så han fick stoppa mig ibland så det inte blev för mycket av det goda....men så mycket fint det fanns....små söta kaffekoppar (då menar jag mini) 10 delar för 25 kronor. I småblommigt...men jag höll mig....inser ju själv att jag inte har plats). Har redan en uppsättning små i olika färger som står i ett träskåp på väggen. Har ännu inte invigt dom.
Nya gardiner, små vita örngott med spets, italienska tallrikar.....vita ljusstakar som ska bli en del av kakfat......tom mannen köpte ett fat.....kan vara värt pengar...var hans svar...Rörstrands...väldigt blått var det!
Har velat hit och dit om vi ska spraymåla en lampkrona som hänger i taket i mitt pysselrum.....idag köpte vi i allafall ljusmanschetter till den. Vi har plockat bort det elektriska i den och ska bara använda ljus.
Kunde inte hålla mig från att köpa två böcker oxå...av min favorit"mys-pys"författarinna: Rosamunde Pilcher. Romantik och vänskap i Skottska höglandet.....även hennes son skriver böcker i samma anda. Robin Pilcher.
När man inte orkar läsa så avancerad litteratur.♥




Oj...glömde ju det bästa kanske .En halvstor broderad tavla med hägrar som dricker vatten. Den ska få bli en stor kudde med baksida av bomullstyg och helst en stor tofs i varje hörn...

Spännande och se om mitt tålamod klarar detta.!
Nu har jag iallafall min fritid säkrad!
Sen har våren fått ett litet försprång i vårt kök....20 tulpaner i skiftande rosa färger.....De nästan skänktes bort i vår mataffär!!!  Några dagar i tulpanens tecken alltså!!



Ha det gott alla "vänner"....nu nalkas det mat tillagad av en av männen i mitt liv....min son!!♥
Lite foton från dagen.......




Nya vårgardinerna......



Ett av mina "smyckesfat"



Fågeln som bara väntar på att få toppa ett kakfat....







Tulpanerna som får göra sitt sina sista dagar på vårt köksbord......











Takkronan som ska fixas.....



Mitt "Te-fat"  och tekannan som passar bra ihop...

♥♥

Lite av dagens fynd..........





Gamla örngott får man aldrig för många av...




De italienska tallrikarna i olika färger...som nog blir ett trevåningsfat.




Våriga detaljer.....





Vill bara visa min lilla hängare i vit tråd som jag köpte en
dag på en annan Loppis och ingen förstod vad jag skulle ha
den till.Men här blev den väl bra,,på nymålade toalettdörren.






Med dessa oproffsiga foton säger jag god kväll..Hoppas ni får en
"pysselfull" vecka.!! Kram♥




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0