Vintern i antågande...

12 november 2011

Många veckor sen sist...var det....hösten är här och snart vintern....
Naturen bjuder fortfarande på vackra färger trots att de flesta löven fallit ner på marken nu.


Hä hemma på lilla gården har vi äntligen byggt en ny hage till våra goa getabockar.


Allt går sin gilla gång.....Ska nog som  Camilla i www.lillakamomilla.blogspot.com börja att pyssla lite inför julen.
Tycker heller inte om att stressa i sista sekunden...(jo i vissa lägen.tex semester...då bestämmer vi oss ibland samma dag som vi far iväg..)
Men pynta altanen med granris och annat fint från vår skog är fint att göra nu...innan snö lägger sig över allt och man ångrar sig attt man inte gjort det tidigare.
Jag har iallafall plockat en korg full med kottar..utifallatt pysselandan faller på!

Dottern fotar fortfarande mycket...vår numera 12-åring....här kommer ett litet potputteri från den gångna sommaren......med värme sol och insekter!!

















Nu börjar tiden när man vill pynta inomhus, fylla på med ljus och dofter såsom glögg och
pepparkakor..och baka av sommarens bär.







Julkort är fina som dekorationer......



....är man duktig gör man pyntet själv.....



Alla är vi föräldrar som gör allt för våra barn.....det hoppas vi!



Barnen bedyrar att de är redo för Tomtens ankomst.....- Vi har vart snälla!







Fint man lätt fixar själv!!



Varför inte fixa en "garn-gran"?!




och snart dax för kalendrarna för de händiga...annars köper man färdiga...
eller struntar helt i det...Men jag vill allt ha en hängandes framme!

Nu börjar man längta ordentligt!!



Julfåret som jag hoppas får leva..



OCH VÅRA GOA GETTER SOM DEFINITIVT FÅR LEVA... SOM FÅR AVSLUTA DENNA LILLA STUND SOM JAG LÅNAT AV ER FÖR ATT DELA
MED MIG AV ALLA FINA BILDER JAG HITTAT HÄR OCH DÄR....önskar er en härlig tid fram till jul....kanske hinner vi ses innan dess igen!! Kram på er och förät er inte på pepparkakor nu ♥♥♥ Ann



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0