Sommaren är här!! ♥ 5 Juni 2012 ♥



Äntligen är sommaren här.

Värmen är övermäktig..flugorna enerverande.... Det är sommar!!

Mannen målar husknutarna.....Jag och dottern fyller upp poolen med vatten.
Efter flera timmars gnidande med trasa och rengöringsmedel.

Maten är avklarad...Chili Con Carne och ris blev det idag.
Inklusive sallad och bröd.....och Citronvatten!!

Denna sommar har inte börjat bra.....Arbetslöshet....dödsfall i släkten...(en nära vän och syster till min man), och då lite påfyllt med allt som gick sönder (nu låter ju det som petitesser) gräsklipparen, Nya paviljongen vi hann njuta av i Midsommar...Men den har vi fått ersatt med en ny...Hemskickad tom.
Punktering på cykeln....Min mobil la av....
Ja listan är lång...

Men det gör ingenting längre....trots att allt tillsammans för en stund kändes så jobbigt och ledsamt.

IDAG ♥ njuter vi!!♥

Har nyss vart ute och krattat gräs.....som klipptes igår kväll...

Stannade upp en stund vilandes på krattskaftet och Lyssnade!!
För en stund kände jag mig verkligen som ett med naturen....Fåglar som kvittrade...Vi hittade ett fågelägg som gjort sitt...

Fjärilarna som febrilt fladdrar på våran äng...

Vinbärssnäckan som i några dagar hållit oss sällskap...har numera flytt till skogs!?

Kantareller.....Blåbär....Smultron.....Våra egna Jordgubbar!!!...Potatis....Lök.....Sallad....Allt är som en stor Handelsträdgård utanför dörren....och Allt är gratis!!!

Hunden som vandrar ut och in ( Värmen är verkligen här nu)
Katterna som dåsar på altanen...
Getterna som äter...idisslar om vartannat i skogen i skuggan....

Ja vi är rika...inte på pengar men på liv!!!♥


Två filmer/serie som gör min sommar....Hoppas ni oxå får se dom!!! Se dom!!! Det ska jag!!!

Måste ta vara på dessa fina dagar....Lite jobb har jag erbjudits i Augusti...som jag hoppas fortsätter...
inget att oroa sig för nu....Det brukar alltid ordna sig.....OCH mitt Ordspråk är "ALLTING HAR EN MENING..MEN JAG HAR NOG TVÅ!"

ja...just ja, tredje dottern har flyttat hemifrån...så nu är det bara 12...snart 13 åringen kvar hemma...Hoppas det blir länge..!♥

Men kontentan i det hela är att vi nu har ett Gästrum/Pysselrum som Mamma kan bestämma i!!!!

Symaskinen kan stå framme......
Kakfat få bli till.......
och gästsängen vara en tillflyktsort när man bara vill slöa och läsa!!!

Nu ska jag låta min dotter Hillevi välja ut bilder...som ska få Illustrera min Lycka över livet!! ♥


Kram på er alla ♥

P.s Glöm inte dina vänner...en snabb fika eller ett telefonsamtal är aldrig fel!!

Här står kaffet alltid på Välkomna!!!♥





Kommentarer
Postat av: Jenny

Ohh, lite kaffe vore gott nästa vecka.

2012-07-06 @ 17:14:21
URL: http://currysfamilj.blogspot.com
Postat av: Solmåna

Hej där! Såg din länk till min blogg, vad roligt! Jag tycker din blogg verkar jättefin så jag försöker mig på att lägga en länk från min till din! Soliga hälsningar från mig.

2012-07-31 @ 16:08:20
URL: http://drommenomtorpet.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0